Skipper skulle vara stolt



Kolla vad nyttig jag är. Anna Skipper skulle vara stolt om hon såg allt som ligger på min köksbänk.
Jag har varit upp till marknaden i centrum och handlat mina grönsaker. Det är hur mysigt som helst, fullt med färsk frukt och grönsaker och blommor. Utanför bolaget står en kille och spelar vemodiga visor på dragspel och det kryllar av folk i centrum som är glada och aningens solbrända på näsan (jobbar ingen? hihi nä.. inte jag heller, inte idag iaf).
120 kronor fick jag betala för allt, tycker inte det var så farligt dyrt. Det är en stor påse cashew och en stor bit ingefära och lite färskpotatis med. Kunde inte låta bli att stoppa på mig några färskpotatisar. De är som karra.



Till grönsakerna tar jag ett glas rött. Nä det är inte så illa som det ser ut, det är Brämhults hallondricka. Jag bara gillar att dricka det i vinglas, smakar bättre - och framförallt lyxigare!

Till middag blir det inget av det jag köpte idag. Det blir ratatouille som jag har över från igår. Men jag ska koka bondbönorna och lägga i marinad. Det är gott det och extra gott om de får marinera någon dag eller så.
Middagen blir senare för jag har svårt att äta när det är så varmt väder, blir törstig mest.



- men hallå!!! köpte du ingen biff?
- tänkte inte på det... sorry Wilma. Vill du ha en tomat?

I morrn kommer Gullegubben hem. I kväll kommer de fram till Luleå med segelbåten. De har haft toppenväder och jättemysigt men dåligt med vind och fått gå för motor en hel del av sträckan. Huvudsaken är att alla kommer fram välbehållna tycker jag.
Det är min syrra och hennes man som äger båten. Efter att ha seglat hem den till Luleå hamn i en hel veckas tid.... gissa vad de två planerar att göra till helgen? :) De är helt galna, japp de ska ut och segla. Herregud! Kan jag vara släkt med hon... börjar undra faktiskt ;)

Kommentarer
Postat av: Raija

Så nyttig du är med alla grönsaker och hallondrickan. Visst smakar det bättre ur fina glas.



Säkert har du saknat Gullegubben, eftersom han varit borta ett tag nu. Fast han längtar nog efter en biff, som Wilma gör :-).

2012-05-25 @ 19:00:14
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Nina Lindh

Men Wilma... tomater är jättegott!

2012-05-25 @ 21:27:24
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

jag bara smäääääääääääälter när jag ser Wilma!

behöver du ingen hundvakt?

hon får mycket biff hos mig - näää lagom litet grand då!

:-))



tokseglare e' de i mina öron ;-)

2012-05-25 @ 22:21:17
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0