färskpotatis och buskpion



Jag fortsätter att vara nyttig :) Det här åt jag till lunch. Man behöver faktiskt inte äta kött eller fisk till varje mål mat. Men smör till färskpotatisen är ett måste!



Wilma har killsällskap sedan i går. Wilma ser deppig ut... kanske det är det där med biffen... som hon inte fick. Jag ska köpa henne nåt blodigt i morrn när jag går och handlar så hon blir glad.



Buskpionen är i fullt flor. Hon är rätt gräll i färgen men tjusig ändå.




Wilma fick sitta framför så det syns vad stor och pampig busken är.

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Hurra för våren/sommaren och alla färska grönsaker och vitaminer. De gör gott för kropp och själ liksom alla dina fina bilder på blommar trädgård och Wilma. Tack för det! :)

2012-05-26 @ 14:37:10
Postat av: Ingegerd

Åh, så avundsjuk jag blir på den fantastiska pionen! Våra lever en tynande tillvaro, tror de har för mkt konkurrens av kringväxter. Nej, man behöver inte äta kött eller fisk till varje mål, varför gör jag det? Har börjat äta en del bönor, gott och nyttigt.Färskpotatis kommer att bli gott snart.

Postat av: Maria

Vacker pion! Jag har två halvlånga pionrabatter som jag snabbt fick gräva upp när jag hastigt fick flera pionplantor. Men vad gör det!? Pioner är underbara och att gräva är bara kul! Numer samsas pionerna med digitalis, fänrikshjärta, vit rudbeckia och stjärnflocka.

2012-05-26 @ 18:52:33
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Väldigt vacker buskpionen. Måste skaffa mig en sån jag också, för nu har jag sett några i olika bloggar och de är verkligen fina.

2012-05-27 @ 10:44:56
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

Men gosch vilken pion!

ja Wilma är söt också....men sicken hund att se så ledsen ut!?

2012-05-27 @ 23:05:41
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0