Vita Bambi med rutig dräkt



Nu är Vita Bambi färdigekiperad.
Hon fick en plisserad kjol som stängs med tryckknapp och jag sydde dit en svart knapp för syns skull.



Ett linne, sytt av ett gammalt lakan. Jag hade tänkt göra ett enkelt linne att dra över huvudet men det gick inte för huvudet är för stort så jag fick lov att fundera ut och tillverka ett linne som knäpps mitt fram.



Det löste jag genom att sy på en spets som fick fungera som "knapphål". Som tur var hade jag tre pytteknappar i min knappburk som passade alldeles utmärkt i knapphålen.



Dockan har en jacka över linnet. En jacka med rosett knuten i halsen. På fötterna har hon gröna sockar. Det hade varit snyggare om jag hade sytt ett par svarta flickskor som passade till dräkten men dockan frös om fötterna så det fick bli så här.
(jag skyller på dockorna när jag är lat, bra va  ;))




Jackan knäpps ihop i halsen med tryckknapp och knyts med band till rosett.



Jackan har jag fodrat med ett tunt tyg med blommor på, inte för att det syns sedan när jackan är knäppt .. men det är roligt att göra en så snygg finish som det bara går (och som jag har tid till).



Klippdockestajl.



Tjohooooo!! Jag kan stå alldeles själv :D

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Ihhhhh! Så absolut "gårdjås" hon blev, Vita Bambi!!! Jag tror att hon är min absolut favorit!! Ögonen; jag älskar dem. Så uttrycksfulla, så vackra och tindrande. Vita Bambi har inte det minsta högfärd eller snobbighet som du säger att dina "barn" brukar ha. Hon ser vänlig ut. Oskyldig. Lycklig den flicka som får (rå)djur om henne... ;)

2012-05-06 @ 01:58:54
Postat av: Vida

Men så trendig och chic hon är. Älskar att du till och med gör en blommig insida på kjolen.. ååå vad jag blir inspirerad och glad av att kika in här.



kramen

2012-05-06 @ 15:23:57
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Pysselfarmor

Fy fanken vad jag är avundsjuk på din förmåga att skapa dessa underbara figurer....helt magnifika!

Du säljer dem väl dyrt hoppas jag!



:-))))

2012-05-07 @ 22:01:34
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Erica

Så himla underbar!!!!

2012-05-08 @ 12:36:46
Postat av: Suzanne Svensson

Oj gud så vackra och söta. Du säljer möjligtvis inte dessa?
MVH Suzanne

2012-08-30 @ 10:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0