vantar och dockor



nä fy, tummar är det tråkigaste att göra. Jag väntar med det ett tag. Annars är vantarna klara, bara tummar fattas.



Jag har sytt en till Vita Bambi. Den här fick tittögon.



Jag tänkte hon skulle få en rutig kjol och en flätstickad tröja till...



Jag är nöjd med hur kjolen blev.



Men tröjan blev bara ful så den vet jag inte om jag gör färdig ens. Eller så får hon ha den att knyta runt halsen om hon vill.



Tillbaka till ritbordet! Nästa idé är att sy en liten jacka till kjolen i samma rutiga tyg. Med en krage som knyts till en stor rosett på sidan och under den ska hon få ett litet vitt linne med en spetskant.



Det är så långt jag kommit. Idag ska göra henne färdig tänker jag. Hon måste bli färdig för jag har fått en annan idé som ligger och väntar och som jag är riktigt spänd på hur jag ska få till..



Jag fick en länk till Morigirls (tack Dorothea!). Det ledde till den här idén. En mori-mangadocka, typ. Dockan ska ha stora stjärnögon och långa öron och kanske blått hår, en lång fransig klänning med spets... så ser hon ut i mitt huvud just nu, få se var det slutar.


Kommentarer
Postat av: Maria

Snygga vantar, men åh så söt bambi! Jättefina ögon, hon tittar verkligen. Ska bli spännande att se jackan.

2012-05-04 @ 14:47:21
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Men så söt hon blev med de där ögonen. Kjolen är jättefin den med. Blir spännande att se henne färdig sen :-).

2012-05-05 @ 09:43:22
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Dorothea

Har du gjort mönstret till vantarna själv (igen?) Fin färgkombination! Jag ser fram emot att se moridockan. :) Du har så många fina idéer i ditt huvud.....

2012-05-06 @ 02:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0