blueberry crumb bars

 
Alltså ibland kan jag bara inte låta bli att prova nåt som jag inte provat förut. Det här receptet kom i min väg på Pinterest. Blåbärskakor..typ. Jag hade inga blåbär hemma men en burk blåbärssylt fanns det. Jag tog det istället och det gick bra det med.  Amerikanska recept är förstås bara cups och ounces och sånt som jag inte ens ids försöka översätta så jag chansade, försökte bara få till proportionerna mellan ingredienserna någorlunda och måttade med en kaffekopp och det gick vägen. Det blev riktigt gott dessutom!  
Jag förgräddade botten först, fast det inte stod nåt om det i receptet. 
 
När den var ljummen än åt vi varsin bit som paj med vaniljgrädde.
När resten av kakan svalnat skar jag upp den till småkakor och la i en kakburk i kylen. Att ta fram till kaffet om någon är godissugen. 
 
Här är receptet om utifall någon annan vill prova att göra blueberry crumb bars. Blåbär är nyttigt! 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

mycket gott och fint finns det på Pinterest...och jag ser nog allt dina besök :-)) kuuuuuuuul!

2012-11-11 @ 00:42:01
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Blekinge

Du kan väl spara några till mej? Kommer ju snart.

2012-11-12 @ 03:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0