ny kul kurslitteratur

 
Vi har fått låna en ny bok av våran franskafröken. Den förra har vi läst ut :)
Nu är det Rödluvan som vi ska läsa, eller le Petit Chaperon rouge som vi säger numera *host*. 
Den där sagan kan man ju sedan förut, det gör det lätt att begripa vad orden betyder. 
Hur ungen kan tro att det är mormor som ligger där i sängen...det är svårare att förstå ;)
 
 
Vi har fått den mer seriösa kurslitteraturen också. Nästan obläddrad .... men inte länge till! Idag tänker jag plugga. Det är otroligt kul att lära sig! Jag och Wilma ska bara kvista bort till centrum och köpa nytt kollegieblock. 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Jag tror att Rödluvan hade väldigt dålig syn - hade behövt glasögon!
;-)))

2012-10-05 @ 22:55:49
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingegerd

Jag gissade på Rödluvan, inte särskilt smart kanske. Ett roligt sätt att lära sig språk på! Tycker Du har en bra inställning till språklinlärningen, roligt och gärna barnsligt = bra resultat!

2012-10-06 @ 21:11:48
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=471028

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0