brodera dockögon

Det här är dockan Vita Katt. Hon ska få kläder också men först ska hon få ögon att se med.
 
Jag har ritat ett par ögonmallar. De är välanvända vid det här laget.
 
Jag provar ut var ögat ska sitta.
Sedan trycker jag en nål genom ögats konturer för att få ett hålmönster att sy efter.
 
Man skulle förstås kunna rita med något slags märkpenna men jag har ingen bra sådan, så jag kör "prickmetoden".
 
Jag använder broderigarn, två trådar. Grått, svart, grönt, gult, vitt och rosa behövs till katten.
 
Det känns som jag gör voodoo när jag syr. Hua! Jag tror det heter efterstygn.. Först syr jag ögats konturer.
 
Konturerna klara.
 
Irisen fick bli grön med gula fläckar. Passar en katt tycker jag.
 
Pupillen syr jag sedan i svart.
 
Till sist får ögat ett blänk i vitt och så broderar jag rosa nos och en liten mun.
 
 
 Hej!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

hej och så söt du är...tänk vad duktig hon är som har skapat dig ;-))

2012-09-06 @ 01:30:03
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0