en vacker dag

En vacker dag ska jag... klippa gräset. Idag är det väldigt vackert.. nästan synd att förstöra friden med motorljud och bensinångor. Få se hur jag gör. Gräset behövs klippas men det är inte det roligaste som finns om jag säger så....
 
Det här är den prydligaste delen av min trädgård. En rund gräsmatta där trädgårdsmöblerna står (inköpta i år på Jysk och jag är jättenöjd med dem!)
 
Jag har faktiskt en plan att så småningom avveckla den gräsmattan. Allt för att minska på gräsklippandet! Jag tänker försöka göra en timjanmatta istället. Borde gå tycker jag. Man planterar in kryptimjan lite i taget och vips (tar säkert bara en tio år eller så) har man en doftande matta som inte behöver klippas någonsin. Jag ska definitivt prova!
 
I övrigt är det inte särskilt prydligt. Inte prydligt alls om sanningen ska fram. Du har så lurvigt skulle min pappa säga om han såg ogräset och min ibehovattklippas gräsmatta. Men jag tycker faktiskt inte att det gör så mycket, huvudsaken att det växer och frodas och doftar gott.
 

... och att det finns röda äpplen på träden och rosenbuskar som sticks.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Här är det också "lurvigt"! Särskilt den här årstiden då en del växter vissnar ned efter att ha ockuperat varandra.Så fina rosor ni har! Tar Du vara på äpplena? Vet Du vilken sort det är? Trevlig helg!

2012-09-07 @ 17:53:56
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=976898
Postat av: Raija

Min trädgård är nog ännu "lurvigare" än din, men jag njuter av att se allt växa. Det blir en frodighet som sällan ses i andra trädgårdar där allt är välskött.

2012-09-08 @ 10:49:45
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Maria

Hemma ho mig är det lurvigt så det förslår. Jag "rensar" lite varje dag och ger till kaninen. Det är därför jag inte tar allt på en gång... Hmm, eller ja, kanske inspirationen för trädgårdsarbete sviktar just för tillfället.

Fantastiska vantar du har stickat. Kan känna doften av dem genom datorn. Det är något visst med ull ändå.

Katten är jag nyfiken på. Min vita katt försvann i början på sommaren. Vet inte vad som hände med honom. Din vita katt är nog lättare att hålla ordning på.

2012-09-08 @ 15:48:24
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: maja

Härliga bilder! Skulle gärna sätta mig i den mysiga hörnan hihi. JA gräsmatta ja...skulle nog gärna avveckla en bit av den men men...Kram

2012-09-09 @ 22:19:04
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

Det var ett "sött" uttryck!

Jag har det VÄLDIGT lurvigt!! ;-))

2012-09-10 @ 07:29:16
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0