mycket på G

Gårdagen började lugnt med kaffe och hundbus, efter det var det full fart. Vi åkte till byggmax och IKEA bland annat. Det blev en lååång dag av fixande. Kämpigt men välbehövligt. Vi har miljarder projekt på gång (Arga snickaren skulle gråta ... jag gör det själv ibland) . Nu ska vi beta av några av projekten banne mig! 
 
 
Vi ska äntligen ta tag i att renovera vår pyttehall. Det har varit på gång i åravis (liksom allt för mycket hemma hos oss :/) men nu kommer det att bli av. Inte i morrn, inte nästa vecka heller säkert .. men så fort vi får tag i en snickare. I kväll ska vi börja efterforska en bra en som har tid. 
 
Jag vill ha panel på väggarna i hallen. Den här v-sponten i MDF spanade vi in på Byggmax, 79 kr kvadraten och 6 mm tunn. Det blir bra det, då bygger den inte så mycket som om vi valt bräder. Den ska målas vit. Det blir så snyggt!
 
 
Sedan åkte vi till IKEA. Nuförtiden fotar jag alltid när vi är på IKEA, fotar saker vi funderar på att köpa. Då slipper man skriva ner och komma ihåg för allt finns i kameran och så kan man fundera vidare hemma och bestämma sig. Den vänstraste barstolen ska vi köpa .. fast jag vill egentligen ha en vit men den passar så bra i storlek och modell och så kan man använda den till stege och det är super! så den får det bli. Den ska bo i en lägenhet som vi håller på att renovera (den blir aldrig klar den heller... jodå nu är det på G ;))
 
 
Jag fotar lapparna också så har jag längder och andra mått i kameran tillsammans med bilden på saken. 
Hyllan ska bli hatthylla i lägenheten.
 
 
Det är mycket planerande för att det ska bli rätt. Man vill inte gärna behöva åka och byta och tjorva. Så vi köper inte förrän vi är säkra på att det blir rätt. Men den här är jag säker på så den fick följa med hem. Det är ett skoskåp. Inte det snyggaste de har men rätt okej och framför allt så får det plats i vår lilla hall, tjohej vad bra! Nu har vi valt panel och ska söka snickare... och köpt skåp. Nu fattas en oval spegel som ska sitta på väggen ovanför skåpet och så själva stajlandet förstås, det roligaste!
 
 
Så här lämnade vi det i går kväll för vi kom hem så sent. Ett par köksstolar köpte vi också, hem hit till oss och en ram till en vacker bild som jag köpte på Fotografiska förut och som äntligen ska få komma upp på väggen. När Gullegubben kommer hem ska vi öppna paketen, hurra! som julafton.. fast jag vet vad som finns i . Skoskåp och två vita köksstolar.. men det är spännande ändå :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Känner igen mig i det där renoverandet. Man blir liksom aldrig klar. En del är så snabba att de knappt hinner tänka tanken färdigt innan allt är klart. Så är det inte hos oss. Man har ju lite annat att pyssla med också.

2012-09-25 @ 09:11:48
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Visst är det kul att planera och börja inreda innan allt är klart ens. Men det är skoj att få renoverat, även om det är lite mycket jobb och stök med det. Ska bli spännande att få se hur det blir när det är klart sen.

2012-09-25 @ 10:31:04
URL: http://www.nitida.se
Postat av: NillaK

Smart att ta kort! Det där skoskåpet var fint, skulle gärna ha något som förmådde svälja alla skor i vår hall. Men det kvittar nog hur jag organiserar så kommer nog dottern lämna skorna mitt på golvet ändå. :) Men drömma går ju...

2012-09-25 @ 11:25:59
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Erica

Fina grejor och bra idéer! :o) Jag ska faktiskt sticka ner till Ikea imorgon och köpa lite grejer... Tänkte ta med mig en tallrikshylla hem, det finns en vit enkel modell där som skulle passa här hemma.. Finast vore ju att hitta någon gammal antik men det har jag inte tålamod eller ork till. Du har ingen liggande eller? ;)

Kraam

2012-09-26 @ 17:50:33
URL: http://tindrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0