nybörjarfranska

Buon Soir! Eller Buon Nuit (hur sjutton det nu stavas) kanske det heter den här tiden på kvällen slasch natten, vad vet jag.
 
Men hörrni ni, snart så vet jag! För jag och Gullegubben vi har börjat en kvällskurs i franska. Ja, varför inte. Man lär så länge man lever sägs det och man lever så länge man lär tror jag faktiskt man kan plita dit som en lika sann sanning.
 
Nybörjarfranska heter kursen.
Nuförtiden pratar vi därför "låtsasfranska" med varann i vardagen, jag och Gullegubben så fort vi får en chans. Bästa sättet att öva, haha det är jätteroligt. 
 
Vi har kommit överens om att vi skiter i grammatiken för den gör bara allt krångligt. Det viktiga är att våga prata och kunna förstå någotsånär. 
 
Nu är det bara baskrar som fattas! Kanske man skulle ha det istället för toppeluva i vinter ;) ... jag har sett att det finns stickmönster för såna.. nä Kanarin ge dig, hitta inte på fler ideér ;)

Kommentarer
Postat av: Raija

Kul att du är så aktiv i bloggen. Men jag har inte hängt med och får ge kommentarer för flera inlägg på en gång :-).

De där stolarna är fina och riktigt sköna också. Vi ville inte köpa dem när vi var på jakt efter nya, för våra grannar har såna. Känns inte bra att ha likadana. Annars hade jag köpt dem.

Stövlarna är jättefina. Men blir det inte lite jobbigt med att knyta dem hela tiden eller finns det en dragkedja att använda?

Franskalektioner låter kul. Själv är jag jättedålig på språk och har inte den gåvan att lära mig. Började läsa franska i skolans 7:de klass, men hoppade av.

2012-09-28 @ 07:56:06
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Pysselfarmor

;-)

alltid roligt att lära nytt oavsett vad det är-gissa varför jag är ett sådant "kursfreak" - stavas??

Läste franska i 2 år och spanska i 3 år...tyska 4 år...ja och inte har jag använt det så mycket och mycket är glömt i glömskans vindlingar
;-)
blir mest engelska....
men reser man i länder där några av de språken talas så kan man ju alltid säga några fraser och de blir så glada...sedan pladdrar de på och då är det liksom "kört"...då hänger jag inte med -speciellt i spanskan där hastigheten är "smattrande snabbt" ;-))

2012-09-28 @ 11:47:55
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0