receptsajttips

Jag bara måste tipsa om en sida med recept. Kolla in The pioneer woman!
 
Hon har en massa recept som verkar hur goda och enkla som helst och hon skriver helt underbart. Jag tror aldrig jag myst och fnittrat så mycket när jag läst recept :)
 
I kväll har jag provat ett av hennes potatisrecept (receptet kommer upp först i länken om du också vill prova). Potatisarna ska först kokas med skal och sedan bakas i ugn med olivolja, salt och nåt kryddgrönt (jag hade timjan hemma, bara torkad men det funkade). Visst i sjutton, det skulle vart svartpeppar också men det glömde jag. Det behövdes då inte. 
 
Det blev jättegott! Jag kommer att göra så fler gånger... smakade som en blandning mellan bakad potatis och chips. Till grillat skulle det passa suveränt och till annat med för den delen.
 
(kan dessvärre inte visa någon bild för potatisen är uppäten! )

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Påminner om den potatis vi gör till grillat eller stekt kött....vi skalar dock potatis och klyftar den och så kokar vi den i fem minuter...därefter på ugnsform med litet olja och kryddor, gärna vitlök, rör om och steg i ugn i 10 minuter - ta ut och rör om och stek i ytterligare 10 minuter....225 grader.

2012-09-27 @ 14:37:13
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0