Rovaniemi-inspirerade vantarna segar på

 
Det har gått segt med handarbetandet sista tiden. Mest har jag handarbetat när jag suttit i butiken men hemma har  knappt något blivit gjort. Senaste paret vantar har jag hållt på med länge nu. Sista snutten på andra vanten plus en tumme så är jag klar.
 
Jag har funderingar på om jag ska brodera med några av muddens färger på själva handloven (heter det så.. ja det gör det va). Det är för att de mer ska likna Rovaniemivantar, för det är därifrån inspirationen kommer. Ja jag vet inte hur jag ska göra. Kanske de får va som de är och så börjar jag på nåt annat.
 
Det ska bli fler blå vantar också så småningom. De jag gjorde sist låg inte länge på butikshyllan innan de blev adopterade. En till människa slipper nu frysa om fingrarna i vinter :) 

Kommentarer
Postat av: NillaK

Åh, de är så vackra! *suckar saligt* Vet inte var du tänkt brodera, men jag tror handloven sitter mellan handflatan och handleden... Otäckt tunna stickor du använder, sånt är jag alldeles för otålig för! :) Förresten, äpplena fryser jag in i klyftor, redo för paj eller vad som. Förstår dig med skoskåpet, hallar är otroligt svårmöblerade! Och skor tycks föröka sig.. :D

2012-09-26 @ 20:23:48
URL: http://alladagarsomgick.blogspot.com
Postat av: Pysselfarmor

men gosch hjälp vilka vantar!! sååå snygga. Allt blir liksom "guld" du gör!
Oavsett var handloven är så tycker inte jag du behöver brodera på dessa tjusiga! Det är vackra som de är!

2012-09-27 @ 14:34:13
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se
Postat av: Vida

Så oerhört vackra, förstår att dina skapelser går åt snabbt.

Kramar

2012-09-29 @ 19:40:21
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0