rovaniemi "look alike" vantar

En annan idé jag fick häromdan är att sticka Rovaniemivantar. Fast riktiga rovaniemivantar kan jag inte göra för jag vet inte hur och det verkar galet komplicerat med en massa mininystan. Nä orkar inte lära mig det.
Men man borde kunna göra "in style of"...
 
Och så hittade jag en perfekt mönsterrapport (som egentligen är tänkt till en tröja) men det kanske fungerar.
Det är det jag håller på med nu.
Så här långt har jag kommit.
 
Jag har modifierat mönsterrapporten och ritat upp min variant på ett rutat papper.
Först hade jag tänkt göra vitt på rött men så ändrade jag mig och gjorde rött på vitt men nu ångrar jag mig. Skulle gjort vitt på rött!
 
Arbetet får ligga till sig en stund... jag gillar inte heller riktigt kantmaskorna som jag gjorde i rött. De gjorde jag bara för att få med det röda garnet runt utan att det ska sträcka och strama, men det ser "klumpigt" ut.
Jag vet inte om jag ids göra om eller om jag ska fortsätta på inslagen väg.. nä jag gör nåt annat ett tag tills jag bestämt mig.
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Men!! Jag tycker den är supersnygg jag! Du är litet hård mot dig själv....

2012-09-11 @ 16:22:08
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Herr Nilssons Fru

Pysselmaja - så mycket fint du gör:)
Låt de ligga lite o fundera vidare. Jag tycker de ser jättfint ut så här långt.

Kramiz

2012-09-11 @ 17:26:17
URL: http://anki-nilsson.blogport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0