spets färgad med avokado

Det här är resultatet av infärgningen med avokado som jag gjorde.
 
Det blev inte riktigt som jag ville... inte precis den gammelrosa som jag ville ha.. men nästan, färgen stöter lite för mycket i lila, jag vill ha varmare ton.
 
Man skulle kunna köra ett tebad "ovanpå". Jag tror det skulle bli en bättre "lite smutsigare" färg ,den här är aningen för gullig. Lustigt nog så är färgen på den lilla spetsen bättre, det är exakt samma garn, mölnlyckes vit spetstunna garn.
Det var i vilket fall bara ett kul test, inget jag behöver idag för jag ska använda det till nåt projekt eller så. Tills jag vet vad jag ska ha spetsarna till får de ligga i solen för jag ska kolla hur färgen bleks.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Jag tycker det blev en jättefin färg!

2012-09-14 @ 09:44:49
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0