jag bor i en byggplats

 
Överallt i stan ser man byggkranar och byggfuttar. Det sprängs och pålas..
 
Vid Åtellet ska det bli 55 plus boende. Knasigt fenomen det där med boende för en viss ålder. Nä blanda alla! En salig blandning. Liv och rörelse. Det skulle jag hellre se! 
Jag hoppas husen blir fina trots allt och smälter in i miljön..
 
 
Några gamla hus hukar förskrämt bakom nya 55- husen. Gulgröna huset längst upp till vänster ser jag från mitt sovrumsfönster :) 
-
 
Bakom Åhléns ska det visst bli nåt. Vad vet jag inte. 
 
 
Där uppe tror jag det nya badhuset ska ligga. Det gamla ska rivas. Det rivs alldeles för mycket i den här stan. 
Jag skulle hellre se att man gjorde nytt av det gamla i så fall. Gamla badhuset skulle kunna bli konsertsal... danspalats... whatever. Silosarna i hamnen skulle kunna bli bostäder. Vad läckert det vore! 
 
 
Vid ån byggs det. Bostadshus kanske?
 
 
Nya lägenheter uppe vid busstorget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0