målarverkstad

 
Jag har målat om skåpet. Det blev jättebra. Den perfekta vitgrå, typ gustavianska färgen som jag tänkte mig från början. (Syns inte jättebra på bilden för det var kväll när jag fotade). Varv två målade jag i jobblampsljus. Blir kul i morrn i dagsljuset att se alla missar ;)
 
Några andra möbler fick en släng av målarborsten av bara farten. 
 
 
Före..
 
 
Efter.
Lilla skåpet ska bo i hallen och lilla bordet ska hibiskusen ha som piedestal. 
 
 
Det här är Gullegubben som grundade garderobsgolvet med pannlampan på alldeles nyss. I morrn ska färdigfärgen målas två varv. 
 
Med andra ord... här har varit målarverkstad mest hela dagen. Nu får det torka.

Kommentarer
Postat av: maja

God fortsätting på dig. Snyggt det blir. Tänk vad lite färg kan åstadkomma;)

2013-12-26 @ 11:02:15
URL: http://keeponwalking72.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0