virkad våffla

 
Inte riktigt våffeldagen men jag kunde inte låta bli att virka en. Bara för att se om det gick och för att jag råkade ha ett garn i åtminstone nästan rätt våffelfärg.
 
 
 Våffla serverad med jordgubbssylt och en klick grädde. 
 
Först hade jag tänkt använda mig av det här mönstret. Men det blev inte riktigt bra.
 
Istället virkade jag en ruta i våffelvirkning (över 10 maskor) och två uddar med stolpar (8 stolpar i varje udd) som jag avslutade med ett varv luftmaskbågar. Fyra såna rutor virkade jag och sydde ihop med garnet och till sist virkade jag sylt och grädde och sydde fast med sytråd.
 
 

Kommentarer
Postat av: anki

de var en fin våffla o jag är nästan helt säker på att den är helt kalorifri :) vad du kan!!
Kramiz

2013-12-10 @ 19:44:50
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Erika

Den finaste våffla jag har hittat efter mycket sökning på google och Pinterest. Nu ska jag försöka virka en själv också!

2016-03-17 @ 06:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0