plockar sallad under tiden

 
trodde jag det....
.. att det var dags att sätta på grillen. Det var det inte. 
Gullegubben kom hem trött som en trasa. Han har varit i Finland och jobbat ett par dagar.
Jet lag kan jag tänka ;)
Det var inget annat att göra än att skicka han i säng. 
Inte för natten, utan en timmes snooze tror jag är vad han behöver innan grillningen. 
 
Under tiden har jag plockat in sallad från växthuset. Färskare blir det inte! 
Jag odlar ruccola, romansallad och huvudsallad. Det blir massor. Det blir så mycket att jag kan dela med mig till grannarna också. Från bara två odlingslådor. Är det inte fantastiskt, så säg! Och gratis och alldeles giftfritt. 
Det är super att odla sallad i växthus för jag tror att sniglarna skulle mumsa i sig allt om jag hade salladen på friland.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0