läslusta

 
Söt och sorgligt vacker liten historia.
Snart ska jag läsa Hundraåringen som klev ut genom ett fönster...den har jag inte läst faktiskt. Hm den finns någonstans i någon av lådorna tror jag. Någon av flyttlådorna som vi inte packat upp än. Blir till att leta.. eller så tar jag enkla vägen och lånar den på bibblan. 
 
Det är snart dax att traska dit igen. Jag lånar lyssnarböcker till Gullegubben till hans pendlarresor och han har snart lyssnat klart till de jag lånade sist. 
 
 
Dagens läsning är Åsa Larsson. Jag gillar hur hon skriver. Gillar att handlingen utspelar sig i norr. Jag känner igen mig i naturen och folket. 
 
 
Jag håller på att planera trädgård. Själva verkställandet kommer nog inte bli på några år än men planerna behöver bli någorlunda färdiga så vi ska kunna veta i vilken ände vi ska börja. Det är inte bara trädgård, det är var ska kärror och båt parkeras och annat praktiskt. Kompost måste vi ha. Jag räfsar löv nu och har ingenstans bra att lägga dem än. Det får bli en tillfällig hög längst bort i ena trädgårdshörnet. 
 
Jag funderar på vad som behöver finnas. Sittplatser och växthus och vatten och kompost och köksträdgård och utsikter och insynsskydd och ja... en massa finns att fundera över. 
 
 
Och så är det hög tid att börja tänka på julförsäljning. I dag stickar jag vantar. 
 
Nu kom jag på! Jag lånar förstås Hundraåringen över nätet. Stickar och lyssnar. Det blir perfekt, att jag inte tänkte på det på en gång. 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Hundraåringen är bättre än Ove - tycker jag i varje fall. Så snygga vantar!

2013-11-18 @ 20:49:28
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0