en sak i taget

 
Golvet i nymålade garderoben är murrigt och orangebrunbeigt. Jag hade hoppats att det skulle vara träplank under. Bara att riva bort mattan och måla planken. 
 
 
Sån tur hade jag inte. Under mattan är det papp som är klistrad på spånskiva (tror jag det är). Allt utom själva plastmattan sitter som berget. Kanske det är enklare att köpa ett klickgolv och lägga in ovanpå. Bara slita bort själva plastmattan.
Lägga golv har jag aldrig gjort. Jag tror ändå jag ska försöka, blir det inte perfekt så är det inte hela världen, det är bara en garderob. 
 
 
Men först ska jag tvätta och måla skåpet. En sak i taget. Inte börja på flera ställen i huset hur frestande det än är för då har vi snart Arga Snickaren här ;)
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Ha ha ha...arga snickaren blir inte glad! Men vad gör det, för det är roligt att hålla på med flera saker samtidigt. Skåpet har torktid och då kan du lägga golv. Klinkergolv låter som en bra lösning istället för den mindre fina korkmattan. Det är inte så svårt att lägga golv, för vi har gjort det här.

2013-10-28 @ 13:23:27
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Camilla

Vad roligt med ett gammalt hus som har sin charm kvar men vad synd att det inte var trägolv under. Att lägga ett klickgolv är inga problem och är det en garderob är det ju ett perfekt rum att lära sig på.

2013-11-01 @ 08:39:34
URL: http://skaparlusta.blogspot.com/
Postat av: Maria

Fast jag tyckte mattan var ganska häftig... Retro. Vad fint det är, ditt nya hus.

2013-11-13 @ 20:33:40
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0