ett gammalt skåp

 
I och med flytten har jag och Gullegubben passat på och rensat ut allt möjligt som vi inte vill ha kvar och sånt vi inte har plats med.
 
Nu ska här bli feng shui banne mig! 
 
Vad skönt det är att rensa! Fast ibland gör det lite ont förstås men det är bara tillfälligt. Skönt på det stora hela att bara ha kvar saker som man älskar eller behöver. 
Alla septembersöndagarna tillbringade vi på loppis och sålde grejer. 
 
Jag tänker att vi bara ska ha fina saker i nya huset. En utvald sak i taget ska få komma hem men inget onödigt krafs. Det första utvalda är ett gammalt skåp till matrummet. 
 
 
Skåpet köpte vi igår. Det är lite för gult i färgen (gulare än bilden visar) så jag ska måla om det i antikvitt eller gråvitt. 
 
 
I vitrindelen ska det bo vackra tallrikar och kanske några glas. 
 
 
I underskåpet ska servetter och ljus och sånt förvaras. 
 
 
Jag hade tur som hittade ett lagom stort skåp för platsen där det ska stå.
Matrummet ska få en stor matta också någon dag när jag blir rik ;) och hibiskusen ska få en piedestal en annan vacker dag så den kommer upp från golvet för jag har "äppelklippt" den så den är rätt skrymmande.
Jag tror jag skippar gardiner... få se. 
 
 
Matbordet har vi fått. Det är gammalt men mer vet jag inte om det. Kanske 1800-tal. Någon som vet? 
Jag hade en tanke om att sy kjolar till stolarna men jag tror jag struntar i det. De är fina som de är. 
 
 
Viol?
 
 
Läderklädda sitsar. Nött och slitet.
 
 
Det slitna är vackert och så praktiskt att ha ett bord man slipper vara rädd om. Det syns att det har levt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Va skönt att du bloggar igen!! Har saknat det :) Och DIG!

2013-10-15 @ 08:39:40
URL: http://staffoholic.se
Postat av: [Anna]

Vilket vackert underbart skåp!! Blev kär i det! :)

2013-10-16 @ 17:30:23
URL: http://bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0