Lillstrumpan myser medan matte stökar i köket

 
De här ska få ligga i kylen och tina upp långsamt.  Det ska bli köttgryta, en mustig höstgryta till matgästerna som kommer i morgon. Jag tror jag måste leta reda på stora paltgrytan om allt ska få plats. 
Till mig ska jag göra en grönsaksgryta med röda linser och annat smått och gott. 
Min gryta och efterrätten som ska bli chokladmousse tänker jag laga till idag så det är klart. 
 
 
Det är våra förra grannar som ska komma på middag. Det var de vi fick matsalsmöbeln av och de skulle prompt inte ha något betalt så då sa vi att vi bjuder dom på middag istället. Trevligt det ska bli!
 
 
Stöket i köket ska bli bröd. I receptet står att det går att värma färdiga brödet i ugn så blir det som nybakt. Säger de det så... då bakar jag det i dag så är det också klart.
Jag har världens underbaraste kök. Nästan som ett lantkök, stort och fyrkantigt och lång härlig bänk att baka på. En ren fröjd faktiskt att baka i det köket. Jag tror aldrig jag bakat så mycket som sedan vi flyttade hit :)
 
 
Medan Matte bakar ligger Wilma och myser. Hon trivs med att jag stökar omkring av någon anledning, då kan hon riktigt slappna av. 
 
 
Kolla munnen... helt avslappnad fast jag tar kort av henne. Ser ut som hon är på väg att somna, lillstrumpan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0