skåpmålning

 
Dagens outfit. 
 
 
Skåpet målar jag med lackfärg. Skulle kanske haft special oljefärg, gammaldags stuk .. äsch det blir nog bra ändå. 
 
 
Det här är receptet. Färgen är vit, svagt svagt åt det grå hållet. Jag spar receptet här utifall jag behöver samma ton till framtida måleriprojekt. 
 
 
Vilken skillnad det blir! Jag tror det blir bra. (nedre delen av skåpen är målad på bilden)
 
 
Blå tejpen hittade vi i garaget, nåt som gamla ägarna lämnat. Den var suverän att tejpa runt de små glasrutorna och det verkar som den är lätt att ta bort. Jag tror jag vågar låta den sitta kvar tills jag målat skåpet två gånger.
 
 
Wilma står i köket och kikar in på vad jag gör. 
 
- Nej Wilma, du får inte komma in hit. Du hårar!
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Den nya färgen kommer lyfta hela skåpet...snyggt.

2013-10-29 @ 19:03:45
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Anonym

så snyggt skåpet blir och jag förstår att Wilma vill hjälpa till och måla...med svansen ;-)
Kul att Nitida har hittat hit - vi är med på samma fotoutmaning 365 bilder 2013.

2013-10-30 @ 23:10:54
Postat av: Pysselfarmor

näää jag är inte anonym!!

2013-10-30 @ 23:11:16
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0