växtlängtan

 
Kan man ha en klematis inne? 
 
Det här var en liten kvist som förde en tynande tillvaro vid garageväggen. En av de få blommande växter som finns i min nya `trädgård´. Jag tog in stackarn. Den ska få bo inne över vintern och pigga på sig... om det går. Ett utmärkt tillfälle att ta reda på om en klematis kan övervintra inne.
 
Nä det går inte, sa min granne. För den måste vintervila.
Säger någon - nä det går inte, då måste jag bara prova! 
Fast hon har säkert rätt. Den kommer nog att växa bra ett tag och sedan drabbas av spinn eller nåt men som sagt jag ska göra ett försök. 
 
 
Växer det gör den i alla fall. Ända upp i fönstret. Jag tror jag behöver knipsa av den. 
 
 
Jag har svår trädgårdslängtan. Jag saknar min gamla trädgård och kan knappt vänta till det blir vår så jag kan sätta tänderna i min nya! Jag har ingen trädgård alls nu, bara en tomt. För några äppelträd, en häck och gräsmatta, det kallar jag inte trädgård.
 
Jag ska planera nu i vinter, planera planteringar som ska göras och stensättningar och växthus. Allt kommer inte att kunna göras nästa år ... eller ens nästa .. eller nästa för det kostar för mycket men lite i taget så kommer det säkert att bli bra. 
 
Under tiden jag väntar på våren njuter jag av snittblommor och funderar på att gå med här
 
 
och stickar vantar med rosor på :)
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Förstår verkligen att du saknar din "gamla" vackra trädgård! Men som du säger Rom byggdes inte på en dag så det blir nog bra där ni bor nu också så småningom. Funderar på om klematisen kan klara sig bättre från spinn om du duschar den med litet vatten - kanske med liten tillsats såpa.
Vackra vantar!

2013-10-24 @ 23:39:00
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0