försjunken i trädgårdsböcker

 
Jag har upptäckt att Norrtälje bibliotek har en stor samling trädgårdsböcker. Vilken lycka :D! Jag ska låna alla. 
Igår lånade jag de här två. Jag har redan läst ut dem ;) och antecknat allt som jag vill komma ihåg i trädgårdsdagboken. 
 
 
Underbara blomstermänniska!
 
 
Härlig design, åt det japanska hållet. Inga gräsmattor. Det gillar jag. Intressant läsning om bl a marktäckare, häckar, rumsindelning .. ja you name it. Perfekt läsning nu jag jag som bäst håller på att fundera över hur jag ska utforma min nya trädgård. 
 
 
Vilken blomsterprakt det är i boken om Tasha, har aldrig sett på maken till överdåd. Inspirerande!
 
 
Titta vilka fingerborgsblommor! Hon gödslar med ett egengjort gödselvatten. Komockor och vatten blandas på våren och får stå och jäsa i en tunna. Sedan blandar hon 4 delar av den sörjan med 4 delar vatten och vattnar med. Luktar pyton. Alltså inget jag kan använda i vår villaträdgård...synd... grannarna skulle inte bli särskilt glada.
Hade jag bott på landet då hade jag definitivt provat. Mer magnifika fingerborgsblommor tror jag aldrig jag sett. Hennes luktärter får samma gödning, de är också fantastiska. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tasha Tudors trädgård! Den har ju jag också. Längesedan jag kikade i den nu. Får leta upp den igen.

2014-02-05 @ 07:52:38
URL: http://blandrosorochgarner.blogspot.com
Postat av: Raija

Oj, så ståtliga de var och jag har såna, men långt ifrån så här stiliga. Eftersom jag bor på landet, kanske jag ska försöka med detta gödselvatten. Undrar om det går lika bra med hästmockor, för jag har mer hästar här runt mig än kor?

2014-02-05 @ 12:13:39
URL: http://www.nitida.se
Postat av: Liv

Den första har min mamma och bara älskar.. jag tycker också om att bläddra i den. Den är fantastisk!!!
Kramar

2014-02-07 @ 21:21:59
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0