grisen ligger i snön

 
Här är Grisen :) 
Alltså ´Grisen i säcken´ som kom häromdan. 
Det är en persisk matta som vi köpt via Tradera. 
Man vet aldrig vad man får när man köper saker osedda. Man köper faktiskt grisen i säcken. 
 
 
Nu ligger Grisen här!
Vi packade upp den, dammsög den och slängde ut den i snön! Fy den luktar gammal potatiskällare.
Som tur är betalde vi inte så mycket för mattan och räknade med att den måste på tvätt. Det är nästa steg, skicka iväg den på en rejäl rengöring. Man lär ska kunna tvätta äkta mattor så här - med snö. Men det räcker inte för den här potatismattan är jag rädd.
 
 
Vantarna blev så här. De luktar i alla fall gott av ylle ;)
 
 
För att inte tala om doften av nybakta wienerbröd. Mmmmm. 
Till helgen kommer vänner över och då ska jag fixa afternoon tea. Det är till det wienerbröden ska vara. Inte så traditionellt kanske... men varför inte. Det ska bli några sorters kakor också och muffins och små sandwich med olika pålägg och kanske scones med grädde och sylt. Jag ska skämma bort gästerna allt vad jag orkar :)
 
Synd att jag inte har någon tjusig tekanna och koppar... får köra på kaffekoppar och kaffekanna, det har jag romantiskt gammaldags blommiga. Man får väl ta påtår flera gånger.. och gräddsnipa ska det vara till och ett dignande fat med alla onyttigheter. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ser ut som att grisen är snygg i varje fall! Och sådan doft är nog inte lätt att få bort,men absolut ska ull rengöras med snö.....det gjorde mamma med alla mattor gjorda av ull. Vi hade kanske inga sådana nu, men andra av ull.

2014-01-25 @ 00:12:42
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Herr Nilssons Fru

Aha de där var grisen. Tradera de e bra de. Hoppas nu ni får den ren o fräsch o stor glädje av den. Din wienerbröd ser läckra ut...fast njä jag äter inte sånt :)

Kramiz

2014-01-28 @ 08:52:30
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Raija

Både vantarna och wienerbröden ser verkligen fina ut :-).

2014-02-05 @ 12:23:30
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0