räddat en hibiskus

 
Skulle bara in på ICA och köpa mjölk.... där står ett bord med stackars hibiskusar som ingen vill ha. Nedsatta till 19.90. Jag var bara tvungen att rädda en :)
Jag älskar hibiskusar (om det mot förmodan skulle undgått någon ;)). 
De är tokdrivna, de man köper. Med stelt mörkgröna blad på grund av all näring och alltid i knopp. Jorden full i näringskulor. Dessutom behandlade med ett växtstoppmedel så de ska hålla sig lagom små för fönsterbrädan. Inte kul för dem alls. 
 
Det första jag gör när jag kommer hem med en växt är att duscha den och kolla så det inte finns löss. Tokdrivna hibiskusar får lätt löss.
Det är praktiskt att ha badkar!
 
 
Sedan tar jag bort den läskiga plastkrukan och planterar om i fluffig jord. 
 
 
Så här kommer den att bli med tiden. När den blir fri. Det tar låååång tid innan växtstoppsmedlet går ur men det gör det.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Tack! Nästa gång ska jag rädda en hibiskus också!!

2014-02-02 @ 22:34:27
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Raija

Jag gillar också hibiskusar och brukar alltid ha någon, men lyckas aldrig få dem så stora och kanske beror det på att jag inte har plats för någon stor heller.

2014-02-05 @ 12:19:26
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0