trädgårdsdagbok inhandlad, check

 
 
Idag har inhandlats en stycket trädgårdsdagbok för året. Jag är så trädgårdssugen så ni kan inte ana :)!
Än har jag inte skrivit ett jota i boken men det ska snart rådas bot på. 
I kväll ska jag gå på medlemsmöte i stans trädgårdsförening som jag just anmält mig till. Ska bli otroligt roligt. 
Den här kvinnan kommer till mötet och berättar om magin i jorden. Låter helt fantastiskt!
 
 
Till dess avnjuter jag glada tulpaner som jag fick av helgens tepartygäster. Jag lär få njuta av tulpaner endast inomhus nu och alltid för vi har ett gäng rara rådjur i trädgården om nätterna :)
 
Jag tittar naturligtvis på Trädgårdskampen som går på ettan. Där handlade det också om jord i senaste programmet. Najs. Rätt kul program tycker jag även om det i vanlig tv-tävlingsanda är väl stressigt och skynda skynda. Men annars är det bra. Gunnel är bäst!
 
Jag har funderingar på att starta en trädgårdsblogg vid sidan av den här... men vet inte hur och vad jag ska välja. Vill inte betala för en blogg men jag skulle gärna vilja kunna lägga in större bilder, framför allt det. Och ha en snyggare blogg. Och så vill jag helst inte att det tar en vecka att få till det så jag blir någorlunda nöjd. Ja få se var det landar och om jag ids ta tag i det. Den här bloggen tänkte jag då blir kvar som vanligt men inte till trädgårdsgrejer. Som sagt inget bestämt och inget gjort än. 
 
Om jag kommer till skott.... är det någon som har tips om vad trädgårdsbloggen skulle heta? Släng mig en massa förslag vet ja! Och vad är bäst, blogspot...?
 
 

Kommentarer
Postat av: Raija

Vad kul att gå med i en trädgårdsförening :-) och jag ser fram emot att följa ditt trädgårdsarbete.

2014-02-05 @ 12:21:50
URL: http://www.nitida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0