lyckat :)





Känner du doften?

Sådärja nu har tjocka släkten åkt hem till Lule.. nä de är inte tjocka alls, de är vältränade och fina allihop. Trots bullbak :) .. jo det lyckades med kanelbullehinten! Det blev många skratt åt förklädestexten som jag hoppats.  

Syrran bakade så det stod härliga till och nu finns extra goda bullar i frysen så kom över på en fika vet ja!
Bullarna är med mandel och riktigt smör och kardemumma och vaniljsocker och kanel och pärlsocker. Yummi! Min lillasyster är den sorten som prenumererar på Allt om Mat. Hon är jätteduktig på att laga och baka.
 
Båtmässan sprang vi på hela lördagen. Inte min grej riktigt men syster och hennes man klev omkring på alla segelbåtar och kollade. De har ett nyvaknat segelintresse och i somras köpte de en egen segelbåt, ett stort chabrak som ska seglas upp till Lule till våren. Nu ligger båten i norra Roslagen och väntar. Gullegubben ska med och segla den norröver. Vilket äventyr va! Det är lååångt.

Kommentarer
Postat av: Pysselfarmor

Ja tack när ska jag komma? ;-))



Tycker det är skönt att segelbåtslivet är förbi...hade en Birdrie 32 i mitt tidigare liv. Tror dock att det är litet lugnare i Luleå än att segla här i Stockholms skärgård...båtar överallt - speciellt segelbåtar kan ju inte lägga till varsom helst. Gillar mera fjäll...inte en människar på flera mil ;-))

2011-11-14 @ 20:13:41
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingegerd

Mums! Lyckat med förklädet, verkligen. Tänk förr då människor färdades på vattenvägarna, det tog tid. Tror det är vilsamt om man accepterar den långa restiden. Fick Wilma smaka?

2011-11-14 @ 20:27:55
URL: http://vitplister.blogg.se/?tmp=14201757
Postat av: Raija

Bullarna ser verkligen goda ut. Kul att du lyckades med förklädestricket...:-)

2011-11-14 @ 22:33:54
URL: http://www.nitida.se
Postat av: maja

Haha jamen vilket smart drag med förklädet=) Undrar om jag ska sno det...frysen gapar tom på bullar här också. Fint gäng dom där i det tidigare inlägget, vart hittar du allt hihi?

2011-11-14 @ 22:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0